SZCZEGÓŁY TRASY

Trasa Długa

Adventure Trophy to rajd organizowany przez zawodników startujących na co dzień w adventure racing, dlatego też trasa zawodów została zaprojektowana tak aby była wymagająca dla doświadczonych zespołów, ale za razem była w zasięgu nieco wolniejszych i mniej doświadczonych ekip. Bardzo zależy nam na pokazaniu piękna i różnorodności Małopolski, stąd też pomysł na liniowy charakter trasy tegorocznej edycji.

Główną zasadą rajdu jest to, że zespoły muszą zaliczyć wszystkie etapy rajdu w określonej kolejności a także muszą pojawić się w każdej strefie zmian (TA). Aby być klasyfikowanym nie muszą podbić wszystkich punktów kontrolnych (CP), muszą jednak zaliczyć co najmniej jeden CP na każdym etapie! Oczywiście w pierwszej kolejności zespoły będą klasyfikowane po ilości zaliczonych CPs, dopiero w drugiej brany będzie pod uwagę czas na mecie.

Na trasie będą wyznaczone limity czasowe wyjścia niektóre etapy tzw. Cut offs, ma to na celu umożliwienie zespołom kontrolowanie swojego tempa już od początku rajdu. Do potwierdzania obecności na punktach kontrolnych wykorzystane będą chipy SI (dostarczane przez organizatora), każdy z zawodników musi podbić CP!

Całkowity dystans do pokonania podczas Advnutre Trophy 2018 to 400km.
Czas zwycięskiego zespołu szacowany jest na 52-56 godzin.
Limit czasu dla Trasy Długiej to74 godziny.
Mapy będą rozdane zawodnikom dopiero w strefie startu, na kilka minut przed Startem Rajdu! Większość szczegółów dotyczących trasy zespoły uzyskają z oficjalnego Road Book’a zawodów (rozdawane będą przy rejestracji) Podczas rajdu zespoły będą korzystały z map topograficznych w skali 1:50 000 a także map do biegu na orientację w skalach od 1:5000 do 1:10 000

Dyscypliny Adventure Trophy 2018:


Rower Górski (całkowity dystans około 210km)

Będą 2 etapy rowerowe, podobnej długości. Jest wielce prawdopodobne, że MTB będzie najbardziej wymagającą dyscypliną podczas rajdu, zespoły muszą być przygotowane na pokonywanie zarówno długich i stromych podjazdów, technicznych zjazdów wąskimi ścieżkami, jak i jazdę leśnymi duktami i szutrami. Będzie kilka odcinków asfaltowych, jednak rajd będzie omijał główne drogi (w większości będą one zabronione). Podczas jednego z etapów na zawodników czaka także sekcja MTBO (o długości około 10km). Zespoły musza być przygotowane na pakowanie i wypakowywanie rowerów z pudeł rowerowych, które są wyposażeniem obowiązkowym na rajdzie.


Trekking (całkowity dystans około 90km)

Będą 3 etapy trekkingowe. Pierwszy to typowy trekking wysokogórski, wymagający fizycznie, ale z uproszczoną nawigacją. Pozostałe etapy będą wymagały czujnej nawigacji (pokonywane będą głównie nocą) a ich ukończenie zajmie zespołom sporo czasu. Będą oni poruszali się w trudnym i zróżnicowanym terenie, głownie będą jednak to górskie lasy i łąki.


Bieg na orientację (całkowity dystans 20km)

Na rajdzie będzie kilka etapów biegu na orientację. Będzie orientacja w mieście (na mapach do sprinterskiego BnO) włączając w to Prolog rajdu, oraz oczywiście etap klasycznego biegu w lesie. Na wszystkie te etapy zespoły otrzymają osobne mapy do BnO w skalach od 1:5000 do 1:10 000.


Kajak (całkowity dystans 45km)

Podczas rajdu będzie tylko jeden etap kajakowy, częściowo pokonywany w nocy. Zespoły będą musiały nawigować na otwartej wodzie i znaleźć najkrótszą drogę pomiędzy CPs (niektóre z punktów będą wymagały opuszczenia kajaka i dojścia w terenie). W środku etapu na zespoły czekało będzie zadanie specjalne - ST (zadanie linowe). Będzie także 2 km odcinek, który zespoły pokonają pieszo niosąc kajaki (dopuszczamy użycie wózków kajakowych).


Rolki (całkowity dystans 30-40km)

Będzie tylko jeden etap rolkowy, prosty i bardzo szybki. Zespoły pokonywały będą go po nowych drogach, z bardzo dobrym asfaltem, bez stromych zajadów. Trasa poprowadzona będzie drogami z ograniczonym ruchem ulicznym, dopuszczamy korzystanie z kijków. Nie dopuszczamy korzystania z nartorolek czy skike!


Zadania linowe

Na zawodników czekało będzie kilka różnych zadania linowych, takich jak pokonywanie mostów linowych, wspinaczka, podejścia i zjazdy na linie.


Pływanie (dystans około 500m)

Zespoły będą musiały podbić CP zlokalizowany na otwartej wodzie, a także przeprawić się w poprzek jeziora. Będzie asysta ratowników, ale każdy z zawodników będzie musiał pływać, wymagane będzie korzystanie z kapoków.
Trasa Długa.pdf